dinsdag 29 januari 2013

Examens: START!

Over precies 3 weken is het opnieuw tijd om naar de luchthaven te trekken, maar dan niet om bezoekers te gaan ophalen of om zelf op bezoek te gaan. Ik mag nog voor 3 weken de Spaanse uithangen, maar dan wordt het tijd om de draad in België terug op te pikken.

Ik kijk er een beetje met gemengde gevoelens tegenop. Langs de ene kant zou ik hier best nog wel wat langer kunnen blijven. De mentaliteit staat me wel aan, de mensen zijn hier altijd vriendelijk en het weer ben ik intussen ook al goed gewoon geraakt. Langs de andere kant verlang ik ook wel om gewoon weer thuis te zijn en af te spreken met vriendinnen, dingen te doen met het liefje en 's zondags naar de memes en pepes te gaan.

Het wordt dus nog 3 weken genieten van Spanje, maar dan toch ook blij zijn om naar huis te gaan. De examens steken wel een beetje een stokje voor dat genieten, want terwijl iedereen in België bijna zijn laatste examens achter de rug heeft, begint het hier voor mij pas. Gisteren, maandag, had ik mijn eerste examen in Spanje: Applied Linguistics. De leerkrachten zijn hier heel wat sneller in examens verbeteren (of toch in punten online zetten) dan in België, want toen ik vanmorgen Moodle (het Spaanse Minerva/Chamilo/Dokeos) checkte stonden mijn punten al online! Voor het examen ben ik geslaagd en ook voor Polimedia ben ik geslaagd. Wat Polimedia is, wordt volgende week ergens duidelijk ;). Het is een soort film en powerpointpresentatie ineen en die komt volgende week op de site van de unief. Ook portfolio's tellen mee voor het eindresultaat, maar die zouden al heel slecht moeten zijn om te buizen. Ik durf dus toch wel met zekerheid zeggen dat het eerste vak binnen is! Hopelijk kan ik dat nog verschillende keren zeggen. Volgende examen op het programma: Critica Literaria op 5 februari.

1 opmerking:

  1. Allé al een heel goeie start,doe zo voort.En geniet dam maar van het betere weer,want hier is 't niet vet.REGEN!!!!!!!
    Grtj

    BeantwoordenVerwijderen