donderdag 13 december 2012

Ladiesweekend!

Sinterklaas bracht me dit jaar niet alleen heel veel lekkers, maar hij bezorgde me ook 4 hele lieve vriendinnen! Chiara, Jana, Joy en Maaike kwamen me vorige week/vorig weekend namelijk een bezoekje brengen! Het werd een echt meisjesweekend :).

Joy, die op Erasmus zit in Castellon, was al sinds dinsdag 4 december te gast. Ze kwam met de trein van Valencia en ik was dan ook heel erg blij om haar terug te zien! Joy moest ik geen typisch Spaans eten leren kennen, maar we gingen wel meteen tapas en montaditos eten. Dinsdag en woensdag werden 'chilldagjes': een beetje shoppen in Huelva, koken of iets gaan eten en het nodig schoolwerk doen (of toch een poging tot) om een rustig weekend tegemoed te kunnen gaan. We zorgden ook voor de nodige drank en hapjes in afwachting tot de andere in Huelva aankwamen. Woensdagavond rond 21u45 was het dan ook eindelijk zover! Na een sprintje van de supermarkt naar het appartement en van het appartement naar het busstation waren we er toch op tijd geraakt om onze vriendinnetjes na 2,5 maanden in de armen te vliegen!

Donderdag verkenden we Huelva. Het was hier dan wel een feestdag (nee, niet voor Sinterklaas ;)), dus heel erg veel viel er niet te beleven in het centrum. Het weer was ook niet al te fantastisch, dus we hebben het vooral gezellig gemaakt!




Vrijdag trokken we dan richting Sevilla. Omdat Jana 's avonds al vertrok, probeerden we toch ook nog de belangrijkste bezienswaardigheden van Sevilla mee te pikken: de kathedraal samen met de Giralda en uiteraard ook Plaza de EspaƱa. 's Middags aten we ons buikje vol met overheerlijke paella.



 
 


Na het afscheid van Jana hebben we een gezellige avond op onze hotelkamer in Sevilla gehouden. We hadden een spel kaartjes en flesjes cava ingeslaan; lachsalvo's verzekerd dus!

Zaterdag was de ideale cocktail van cultuur en ontspanning: na typisch Spaans ontbijten (churros en tostadas) trokken we opnieuw het stad in. We kuierden door de winkelstraat en door de kleine straatjes van Sevilla om in een gezellig restaurantje terecht te komen. Er hingen zowaar stierenkoppen aan de muur! Het mooie interieur deed ons al snel de vele beentjes in onze paella en de bediening vergeten ;).

Na het eten was het weer tijd voor een beetje cultuur: we liepen langs de rivier Guadalquivir van de Torre del Oro naar het Plaza de Toros. Daarna bleek Sevilla een bruisende stad te zijn op een zaterdagavond, want je kon over de koppen lopen! We waren blij om weer op de hotelkamer te komen en maakten er nog een gezellige avond van. Maaike en Chiara moesten de zondagochtend al vroeg vertrekken, dus met slaaphoofdjes namen Joy en ik met spijt in het hart ook van hen afscheid. Gelukkig is de kerstvakantie niet ver meer weg!




Het bleek wel onze 'lucky day' te zijn, van Joy en mezelf. We aten ontbijt vlakbij Plaza de Armas voordat we de bus terug naar Huelva namen en na wat mopjes ("haha, ze zal je een briefje van €50 teruggeven) bleek de serveerster nog niet goed uitgeslapen te zijn van een nachtje feesten: Joy betaalde met een briefje van €20 en kreeg zomaar €45 terug! Geen wonder dat het hier crisis is, maar wij hadden er toch maar onze bus en eten mee betaald voor de rest van de dag ;).

Maandag werd opnieuw een rustig dagje in Huelva. Na mijn lessen in de voormiddag trokken we opnieuw het stad in voor montaditos gevolgd door wat shoppen. Nadat ik bijna de hoop had opgegeven, vond ik mijn ideale kerstbaljurk! Dinsdag moest ik helaas weer afscheid nemen van Joy. Ik heb het erg naar mijn zin gehad met haar als roommate en vond het heel leuk dat ze zo lang wou blijven!

Nu is het uitkijken naar Kerstmis en vooral naar 24 december om 14u05, want dan gaat het vliegtuig richting Charleroi de lucht ik. Ik tel al af...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten