maandag 3 december 2012

Broer-zus weekend

Dit weekend kwam mijn kleine grote broer me bezoeken, dus ik was uiteraard heel blij met deze broer-zus quality time. Het weekend werd door Ryanair helaas ietsje ingekort, want Jasper kwam 45 minuten later dan gepland aan. Gelukkig hadden we vooraf een hotel geboekt in Sevilla, want we gingen zaterdag de stad gaan verkennen.

Zaterdag trokken we dus de stad in en we hebben heel wat bezienswaardigheden bezocht. Beginnen deden we met de Mirador, daarna ging het richting Plaza de EspaƱa waarna we door de Sevillaanse universiteit liepen om naar Torre del Oro te gaan. We liepen dan langs de Guadalquivir naar het Plaza de Toros en we gingen er ook binnen om de rondleiding te volgen. Na het bezoek aan de stierenarena gingen we nog langs de Giralda en de kathedraal en we aten er typisch Spaans in de buurt. We hebben dit allemaal op een vrij korte tijd kunnen doen en zo gingen we niet te laat richting Huelva.






Zaterdagavond werd een 'chill'-avondje: voetbal, bier/tinto de verano en hapjes! Er waren namelijk 2 toppers in de Spaanse Primera Division: Barcelona-Athletico Bilbao en vooral Real Madrid-Atletico Madrid. Jammergenoeg begaf de live-stream voor de laatste match het nu en dan eens, maar dat nam niet weg dat het toch een leuk avondje was.



Zondagochtend deden we na uitslapen krachten op met een typisch Spaans ontbijt: churros con chocolate! Daarna was het richting strand in Punta Umbria. Het was het ideale weer: volle zon, helderblauwe hemel en bijna geen wind. In de namiddag hebben we wat door Huelva zelf gelopen, maar er was niet zo heel veel te doen omdat het zondag was.




Helaas moest ik daarnet alweer afscheid nemen van mijn broertje :(. Het is al een hele troost om te weten dat ik over 3 weken zelf in het Belgenlandje vertoef tussen de hele familie op Kerstavond. Leuke vooruitzichten! Maar eerst nog het laatste bezoekje van 2012: de ladies van Gent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten