woensdag 28 november 2012

Crisis in Spanje

Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen of ik hier iets van de crisis merk. Eerlijk gezegd niet zo veel. Huelva is ook één van de kleinere Spaanse steden en de crisis slaat waarschijnlijk wel harder toe in steden zoals pakweg Madrid en Barcelona. Ik zie wel nu en dan eens mensen in de vuilbakken zitten en, zoals jullie al op mijn blog konden lezen, kon ik samen met Lindsey betogingen vanop de eerste rij meemaken. Wat me vooral opvalt is dat de Spanjaarden op de verkeerde dingen besparen. Een overzichtje:
  1. Iedereen loopt hier rond met de duurste smartphones. De Samsung Galaxy S III blijkt hier een heel populair model te zijn, maar ook iPhones passeren hier regelmatig de revue. Bovendien worden gsm's hier meestal in combinatie met een abonnement verkocht. Kortom: besparen op gsmkosten doen ze hier niet.
  2. Perfumerias vindt je hier op bijna elke hoek van de straat. Er zijn dan ook veel vrouwen die make-up van luxemerken kopen en zowel mannen als vrouwen ruiken graag naar designermerken.
  3. De ruimte tussen de gebouwen op de campus is één grote parking. Het is hier dus niet ongewoon om met de auto naar school te komen, maar waar hebben studenten in godsnaam een auto voor nodig? Toch ook één van de eerste dingen waarop je kan besparen in tijden van crisis...
  4. Iets waar de Spanjaarden dan weer niet op besparen, maar dat toch beter een beetje minder zouden doen, is kleren. Meisjes lopen hier blijkbaar graag rond in leggings die ze een maatje te klein kopen. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken zeker?
Dit diende even als klein intermezzo, want deze week staat niet veel speciaals op het programma. Vrijdag mag ik wel (alweer, ze beginnen mij daar al te kennen denk ik) richting de luchthaven van Sevilla trekken, want mijn 'kleine' broer komt me opzoeken! Ik kijk er al erg naar uit, want ik heb hem intussen ook al meer dan 2 maanden niet meer gezien.

Als afsluiter geef ik jullie nog een foto mee die de parkeerkunsten van de gemiddelde Spanjaard illustreert. Deze kwam ik samen met Sander tegen op weg naar huis na een romantisch dinertje in het centrum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten