maandag 22 oktober 2012

De Lijn vs EMTUSA - Uggs vs kleedje

Normaal gezien nemen we altijd de bus die ongeveer een uur voor het begin van de les vertrekt. We komen dan altijd zo'n 20 minuten te vroeg aan op school, dus besloten we het er vanmorgen op te wagen om een bus later te nemen. Geen goed idee dus! De bus zat al overvol aan onze halte en de buschauffeur stopte aan iedere halte. Dan had hij ook nog het lef om in het midden van de reisweg recht te staan en de mensen achteraan in de bus erop te wijzen dat ze nog wat konden doorschuiven. Dat viel niet bij iedereen in goede aard en de gemiddelde Spanjaard deelt zijn geklaag dan niet enkel met de persoon naast hem, maar heel de bus mag meegenieten. Het spreekt dus voor zit dat we als sardienen in een blik zaten toen we aan de halte van de universiteit kwamen. Je moet dus echt wel naar Spanje komen om een voordeel te vinden aan De Lijn (al weet ik niet of je het echt een voordeel kunt noemen): de chauffeur rijdt gewoon door als er geen plaats meer is in de tram of bus. Het is toch een voordeel voor de passagiers die al op de bus zitten ;). Achja, hier komen de bussen wel altijd op tijd en hebben ze nog niet gestaakt, dus we kunnen niet echt klagen zeker?

Het weer was hier de afgelopen dagen helaas niet zo goed, maar gelukkig zijn er toch een paar betere dagen op komst. Hopelijk zijn de regenachtige dagen helemaal voorbij tegen 5 november, want dan komen m'n mamaatje en papaatje me samen met tante Marijke en nonkel Luc opzoeken en dat mamaatje zou heel graag nog eens zwemmen. Fingers crossed dus! Ook al is het hier nog steeds rond de 20°, de 'onubenses' (zo worden de inwoners van Huelva genoemd) vinden dit blijkbaar heel erg koud. De laarzen vliegen de deuren uit en Uggs aandoen in deze toch nog zomerse temperaturen is hier niet ongewoon. Ik voelde me een echte toerist in mijn kleedje vandaag (wat wil je, ik wil zoveel mogelijk van het goede weer profiteren), maar deze toerist wil graag een bruin kleurtje voor de feestdagen ;)! Gelukkig streelde een oudere meneer in de bus vandaag mijn ego door er van uit te gaan dat ik een Spaanse was. Helaas viel ik door de mand, want ik begreep niet wat hij zei...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten