maandag 1 oktober 2012

Cultura de los paises de habla inglesa...

Hi!

Vandaag hadden we onze eerste les ‘Cultura de los países de habla inglesa’. Voor de niet-Spaanssprekende onder jullie: dit is een les dat gaat over de cultuur van de Engelssprekende landen. Deze les is in het Engels en dat verliep toch niet echt van een leien dakje… Het is algemeen geweten dat de Spanjaarden een beetje (veel) moeite hebben met Engels, dus we vergeven onze leerkrachte dat ze met een zwaar accent Engels spreekt. Helaas gooide ze er nu en dan ook eens een grammaticafoutje tussen (this areas i.p.v. these areas). Ze schatte de kennis van onze Spaanse medeleerlingen ook vrij laag in, want ze begon de les letterlijk met: “Something essential you have to know from the British Isles is that they are isles; that means they are surrounded by the sea”. Eventjes twijfelden we of we niet in de kleuterklas terechtgekomen waren, want ze vroeg tijdens de les ook nog aan onze klasgenoten of ze wisten wat ‘a priest’ en ‘a sword’ was. We mogen dus denk ik wel concluderen dat het niveau van het Engels niet zo hoog ligt ;). Zoveel te beter voor ons waarschijnlijk, want dit zou toch een vak moeten zijn dat sowieso binnen is!

Anders heb ik niet zo heel veel meer te vertellen aangezien ik gisteren een uitgebreide update online heb gezet. Ik kijk wel al uit naar de les ‘Cultura de los países de habla inglesa’ van morgen. Ik maak alvast een blad klaar om haar grappige quotes op te schrijven ;)! Zo kunnen jullie ook eens meelachen.

Zaterdag gaan we ook naar Sevilla met ESN Huelva! Daar krijgen jullie uiteraard een verslag van.

Bye!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten