zondag 7 oktober 2012

ESN Sevilla Trip 2.0

¡Hola!

Gisteren zijn we met ESN Huelva richting Sevilla getrokken. Omstreeks 9u15 vertrok de bus in Campus El Carmen en rond 10u30 kwamen we aan in Sevilla.

Eerste stop op het programma was 'Torre del Oro'. Dit was vroeger een militaire kijktoren en doet nu dienst als marinemuseum. De toren staat naast de rivier Guadalquivir.



 
Volgende stop waren 'Catedral de Santa María de la Sede de Sevilla' en 'la Giralda'. De Giralda is de klokkentoren van de la Catredral.
 

 

Hierna kwam mijn favoriete deel van de Sevilla-trip. ESN regelde voor ons toegangstickets voor 'el Real Alcázar de Sevilla' en diens werkelijk adembenemende tuinen. De foto's spreken voor zich...








Volgende stop was 'Metropol Parasol'. Deze constructie gaf ons een mooi overzicht over de stad Sevilla. Een filmpje is hier beter van toepassing ;).



Ik hoef jullie niet te vertellen dat het warm was zeker? Maar ik doe het toch nog eens :).


Laatste stop was 'Plaza de España' en het park dat daarbij aansluit: 'Parque de María Luisa'. Helaas is rondlopen in een warme grote stad nogal vermoeiend, dus aangezien dit de laatste stop van de dag was, is er een beetje een gebrek aan foto's. Dit kon ik nog vinden:





Dit was het verslag van een vermoeiende, maar toch wel een de-moeite-waard Sevilla-trip!

Vandaag gaan we de toerist in eigen huis uithangen, want we gaan Huelva wat beter gaan verkennen! De afgelopen 2 weken hebben we namelijk vooral dingen moeten regelen voor het appartement (lees: Orange gaan ambeteren voor het internet en zelf naar de unief moeten gaan om op internet te kunnen), dus het was er nog niet van gekomen. En aangezien mijn lieve nicht Febe volgende week op bezoek komt, moet ik toch wel weten waar de mooiste plekjes zijn zeker?

Tot snel dus met een verslagje over Huelva zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten