maandag 15 oktober 2012

"de meiskes" herenigd

Dag iedereen!

Na een poosje stilte op de blog ben ik er weer met een verslag van afgelopen weekend. Ik kreeg namelijk mijn eerste bezoekers over de vloer: Febe en Stephanie! Jaja, de "meiskes" werden dit weekend verenigd in het warme en zonnige Huelva. We hebben er een luilekkerweekend van gemaakt met de nodige afwisseling tussen strand, shoppen en cultuur.

Donderdagmiddag kwam het moment waar ik al een hele tijd naar uitkeek: na bijna anderhalve maand zag ik mijn nichtje weer! En ik was natuurlijk ook wel benieuwd naar haar roommate ;). Stephanie bleek een supertoffe te zijn, dus ik zag het weekend zo nog meer zitten.

Afgelopen weekend was in Spanje een verlengd weekend, want 12 oktober is hier de nationale feestdag. Het was de dag waarop Christoffel Colombus Amerika ontdekte en laat Huelva nu net de stad zijn waaruit hij vertrok! 12 oktober ging hier dus niet onopgemerkt voorbij: er stond een leuk marktje nabij Casa Colon. Donderdag werd dus een kuierdagje door de (winkel)straten van Huelva met de nodige tussenstops voor een hapje en een drankje...



's Avonds gingen we de zonsondergang bekijken vanop de voetgangersbrug. De felle wind zat net ietsje verkeerd om elegante foto's te maken.




Vrijdag en zaterdag werden 2 luilekkerdagen aan het strand, want we mochten natuurlijk niet vergeten om van het mooie weer te profiteren. Wie weet hoe lang het nog duurt... Op de markt ter ere van Christoffel Colombus genoten we ook van wat cocktails bij een (veronderstel ik) echte Cubaan.

 
 

Zondag trokken we de toeristische toer op met een tripje naar Sevilla!

We passeerden langs Plaza de Toros...

 
 
... op weg naar Torre del Oro.
 
 
 
Na lang aanschuiven konden we genieten van al het moois in de tuinen van het Alcazar.
 




Daarna trokken we naar Plaza de EspaƱa en daar kwamen we wat bekenden tegen:

In het verre Castellon de la Plana verblijft lieve Joy! Over 2 weken ga ik haar bezoeken, joepie!

 
David verblijft in Cordoba en ook hem breng ik ongetwijfeld een bezoekje. Een datum staat nog niet echt vast, maar gelukkig ligt Cordoba niet zo ver. Een busje is dus snel geboekt ;).

 
Een foto bij Huelva mocht natuurlijk niet ontbreken.


En ook Oviedo was van de partij!

 
 
Daarna was het helaas weer tijd om afscheid te nemen :(. Gelukkig staat mijn vlucht richting Oviedo al vast en eind november zien we elkaar terug!
 
Tot zover het verslag van dit weekend.
Hou mijn blog in de gaten voor meer nieuws :).
 
Tot snel!



1 opmerking: